Este un joc care propune participanţilor să răspundă la întrebări de cultură generală într-un timp limitat. Seamănă puţin cu viaţa marilor cuceritori şi înfrânţi din istorie, dar mult mai sintetizat. Lupta se dă exclusiv prin intermediul cunoştinţelor de cultură generală sau „şcoală a vieţii”. Nu sunt favorizate în joc geniile, întrebările din joc pleacă de la nivelul „străzii” până la nivelul studiilor superioare. Esenţial nu este doar să câştigi partida, ci cum o câştigi. Este posibil să câştigi partida şi de fapt să pierzi la punctaj. Adevăratul câştigător trebuie să ştie să optimizeze partida pentru a face maximum de puncte.
Jocul se desfăşoară între 3 jucători care se confruntă pe un teren de joc virtual şi încearcă pe parcursul a mai multor runde, prin intermediul răspunsurilor corecte la întrebările cu variante multiple de răspuns sau întrebările rapide, să cucerească şi să apere teritorii.
Un joc durează aproximativ 15 minute şi conţine 4 etape : I. Alegerea regiunii de bază, II. Cucerirea, III. Împărţirea teritoriilor libere, şi IV. Război.
Etapa I. : Alegerea regiunii de bază
Jucătorii, unul după altul, îşi aleg regiunea de bază unde îşi amplasează cetatea cu trei turnuri. Regiunile de bază nu pot fi învecinate şi valorează 1000 puncte.
Etapa II. : Cucerirea
Jucătorii îşi aleg o regiune învecinată pe care, dacă răspund corect la întrebare, o ocupă. Regiunea astfel dobândită valorează 200 de puncte.
Această etapă conţine maxim şase runde. Din fair-play ordinea jucătorilor în fiecare rundă este diferită.
Etapa III. : Împărţirea teritoriilor libere
În fiecare rundă apare o întrebare de tip răspuns rapid, intuitiv la cei 3 jucători. Câştigătorul îşi alege o regiune. Regiunile astfel dobândite valorează 300 de puncte. Aceasta rundă ţine până se ocupă toate regiunile.
Etapa IV. : Război
În fiecare rundă un jucător poate să atace doar o singură dată. Atacatorul şi apărătorul trebuie să răspundă la aceeaşi întrebare cu mai multe variante de răspuns.
* Apărătorul câştigă dacă atacatorul greşeşte răspunsul
* Atacatorul câştigă dacă răspunde corect iar apărătorul a greşit
* Dacă amândoi răspund corect atunci departajarea se face după o întrebare cu răspuns intuitiv
Dacă atacatorul câştigă, ocupă regiunea apărătorului. Apărătorul pierde valoarea actuală a regiunii, valoarea regiunii devine de 400 de puncte, care îi sunt atribuite atacatorului.
Dacă apărătorul răspunde corect iar atacatorul greşeşte, apărătorul primeşte 100 de puncte bonus. Bonusul de apărare e marcat separat şi se anulează în cazul pierderii regiunii.
Războiul durează maxim şase runde. Din motive de fair-play, ordinea jucătorilor în cadrul rundelor este aleatoare.
Atacul are două variante specifice: atacul regiunii de bază şi reconstrucţia cetăţii.
Atacul regiunii de bază
Atacul asupra regiunii de bază a unui adversar devine posibil când o regiune imediat învecinată a fost ocupată.
Pentru a învinge, atacatorul trebuie să doboare cele 3 turnuri ale cetăţii, aşadar trebuie să câştige cel puţin 3 runde ale bătăliei. Dacă atacatorul pierde, se încheie bătălia curentă, dar turnurile doborâte în urma unui atac nu redevin prezente, şi deci nu necesită o nouă rundă într-o eventuală bătălie viitoare.
Dacă se ocupă regiunea de bază a unui jucător, acesta este eliminat, iar atacatorul primeşte toate regiunile învinsului, inclusiv valoarea lor în puncte.
Reconstrucţia cetăţii
Există posibilitatea reconstruirii turnurilor doborâte, în acest caz trebuie să îţi "ataci" propria regiune de bază.